Субота, 27.04.2024, 19:54
Вітаю Вас Гість |
RSS
Івано-Франківський обласний
центр практичної психології та соціальної роботи
Обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
 

Каталог статей

Головна » Статті » Арт-терапія

Психологія кольору в друкованій рекламі
Психологія кольору в друкованій рекламі

Займаючись підготовкою плаката, буклету або іншої друкованої реклами, дуже важливо добре продумати дизайн: правильно розташувати текст, знайти ефектну картинку й вибрати ту колірну гаму, на тлі якої реклама товару буде сприйматися найкраще.

На жаль, до вибору кольору дотепер ставляться як до чогось другорядного, надаючи перевагу власним смакам, а не науковому підходу.

З погляду науки

Відповідно до результатів, отриманих у ході численних психологічних експериментів, ученими був зроблений висновок, що колір певним чином впливає на сприйняття людиною ваги тіла, температури приміщення й оцінку віддаленості об'єкта.

Так, червоний, жовтий, жовтогарячий кольори візуально наближають предмет, збільшуючи його обсяг і як би "підігріваючи" його. Блакитний, синій, фіолетовий, чорний - візуально віддаляють об'єкт, зменшують і "прохолоджують" його. Тому вибираючи той або інший колір для реклами товару, варто оцінити його з погляду цих параметрів.

Сприйняття кольору залежить від емоційного стану людини. Саме цим пояснюється те, що людина, залежно від cвого емоційного стану, прихильна до одних кольорів, байдужа до інших і неприйнятна до третіх. Ці закономірності відкрив Макс Люшер у середині 20 століття. Цікаво, що свої дослідження він проводив на завдання однієї рекламної фірми. Однак осягнувши всю глибину і складність проблеми, учений став досліджувати її фундаментально.

Створюючи свій колірний тест, Люшер виходив з того, що сприйняття кольору в людини сформувалося в результаті способу життя й взаємодії з навколишнім середовищем протягом тривалого періоду історичного розвитку. Спочатку на життя людини впливали головним чином два фактори, що не належали довільній зміні: ніч і день, світло й тьма. Ніч означала умови, коли активна діяльність могла припинятися. День вимагав активних дій - пошуку їжі, елементраного облаштування...Звідси темно-синій колір асоціювався з нічним спокоєм, а жовтий - із сонячним днем і його турботами. Червоний колір нагадував про кров, полум'я й пов'язаних з ними ситуаціях, що вимагають високої мобілізації, активності. Відношення до кольору визначалося характером життєдіяльності багатьох поколінь, знаходячи стійкість, а будь-який прояв життєдіяльності у свою чергу завжди супроводжувалося тим чи іншим емоційним станом. Тому й відношення до кольору завжди було й залишається емоційним.

Крім того, Люшером був зроблений ще один важливий для рекламної індустрії висновок - колір не тільки викликає відповідну реакцію людини залежно від його емоційного стану, але й певним чином формує його емоції.

Семантика кольору

Червоний - налаштовує на рішучість, і здатний викликати в людини сильне бажання зробити той або інший вчинок, і , стосовно до теми нашої розмови, зробити енергійне зусилля й купити, приміром , те, що ви рекламуєте. Даний колір, як ніякий інший, здатний швидко привернути до себе увагу, зафіксувати погляд на предметі реклами. Семантика цього кольору - увага, не проходьте мимо, дійте заради дії: зухвало, невиважено, піддайтеся першим почуттям. Червоний колір також володіє й певним сексуальним зарядом. Це особливо необхідно врахувати тим, хто рекламує продукцію, адресовану чоловікам, для яких червоний колір завжди був знаковим.

Однак не варто занадто переоцінювати цей колір: він гарний у міру. Так, невелика деталь оголошення каталогу, виділена червоним, буде доречна й відразу приверне до себе увагу, у той час як надмірне його використання здатне викликати у споживача агресивність і навіть роздратування предметом реклами.

Оранжевий - допомагає викликати приплив життєвих сил, дає оптимістичний тонус. Древні вважали його кольором здоров'я й творчості. Даний колір найкраще використати в рекламі медикаментів, дитячих товарів, а також послуг в області охорони здоров’я й освіти. Оранжевий колір додає активності, але при цьому дає відчуття внутрішньої рівноваги й душевної гармонії.

Жовтий - налаштовує на коммунікабельність. Це колір відкритості й товариськості. А ще він допомагає додати рівноваги емоціям, що розгулялися, знайти внутрішній спокій, утихомирити душевне хвилювання. Крім того, жовтий здатний "наділити" предмет інтелектом, тому, наприклад, рекламу товарів хайтек найкраще зробити в жовтому. Цей колір буде вдалий у рекламі дитячих товарів, послуг туристичних фірм, а також рекламних і PR агентств.

Зелений - все зм'якшує, знімає гостроту переживань. Цей колір має цілющу, розслаблюючу дію, і буде доречний і ефективний у рекламі медикаментів, водоочисних систем, стоматологічних клінік і аптек, ветеринарних лікарень, центрів здоров'я й охорони навколишнього середовища.

Рожевий - прекрасний помічник у сфері особистих відносин: він підсилює почуття, робить нас більш уважними, ласкавими й чуйними. Діапазон використання цього кольору може бути дуже широким: від реклами парфумерної продукції, товарів для жінок і дітей до послуг шлюбних агентств і сімейних центрів.

Голубий - теж налаштовує на область почуттів, але більше піднесених, скоріше платонічних, ніж приземлених. Цей колір дружньої прихильності, споріднення душ. Голубий - колір миру й загальної гармонії. Він дає можливість відчути незримий зв'язок із Всесвітом, і здатний додати предмету цілісного вигляду, а питанню/справі - глобальності і успішного результату.

Синій - допомагає сконцентруватися на самому необхідному: не розпорошуватися по дрібницях. Синя деталь у каталозі або рекламному проспекті відразу приверне до себе увагу і, на відміну від червоного, ніколи не викличе негативних емоцій.

Фіолетовий - колір внутрішньої зосередженості. Цей колір сприяє внутрішньому поглибленню: він допоможе абстрагуватися від усього в цей момент непотрібного й сконцентруватися на головній проблемі. Ще одна цікава деталь - фіолетовий добре стимулює роботу мозку й сприяє рішенню творчих завдань. Не випадково, фіолетовий - улюблений колір творчих людей. Тому, якщо Ви рекламуєте товар, за допомогою якого хочете підкреслити креативность товару, або орієнтовані на надання послуг творчій еліті, деталь у фіолетовому буде просто необхідна!

Чорний - колір самозанурення: він допомагає від усього обгородитися, замкнути й сконцентруватися на рішенні того або іншого завдання. Однак у той же самий час, даний колір здатний настроїти на мелонхолію й зневіру. У чорному приходить відчуття самітності й ізоляції від навколишнього світу. Саме тому даний колір у поліграфрекламі краще не використовувати. Дана рекомендація, зрозуміло, не поширюється на шрифт і таблиці. Саме у відношенні до них, за рідкісним винятком, краще не експериментувати.

Білий - колір повної відкритості, готовності сприймати світ у всьому його різномаїтті. А ще цей колір гарний тим, що не несе ніяких неприємних відчуттів. Варто лише помітити, що моновикористання даного кольору в друкованій рекламі здатно створити нейтральний ефект, коли споживачеві реклами просто повідомляється інформація про товар, без установлення яких-небудь акцентів і пріоритетів.

З миру по кольору

Цікаво, що відношення до кольору в кожній країні своє, і існує навіть своя національно-культурна специфіка, яку необхідно враховувати, займаючись розробкою рекламної кампанії в тій або іншій країні. В Америці червоний колір асоціюється з любов'ю, жовтий - із процвітанням, зелений - з надією, голубий - з вірністю, білий персоніфікує чистоту, спокій, мир, а чорний - символ складності й надзвичайної ситуації. В Австрії найбільш популярним є зелений колір, у Болгарії - темно-зелений і коричневий, Пакистані - смарагдово-зелений, а в Голландії - жовтогарячий і голубий.

У цілому, чим ближче до Сходу, тим більше значення надається символіці кольору. Так, у Китаї червоний колір означає доброту й відвагу, чорний - чесність, а білий на відміну від загальноприйнятого європейцями символу чистоти й святості (!), асоціюється з підлістю й облудністю. Тому, займаючись розробкою рекламної кампанії, скажімо, у Китаї, потрібно правильно вибрати колірну гаму, інакше є шанс що вас неправильно зрозуміють.

Таким чином, за допомогою вибору певного кольору можна управляти відношенням споживача до реклами, а створюючи необхідне колірне середовище можна викликати в споживача реклами необхідні емоції. При правильному виборі - сприятливе подання й бажання придбати рекламований товар.

За матеріалами http://www.advestі.ru

Оригінал тут:

http://goldideas.com.ua/_Philosophy_Articles6.shtml

Категорія: Арт-терапія | Додав: Galina (05.02.2011)
Переглядів: 2836 | Коментарі: 10 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Мої статті [0]
Арт-терапія [8]
Арт-терапія
Соціоніка [3]
Соціоніка
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 9
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2024